Samhället vinner, - vi synskadade får nöja oss med det lilla...
Samhället vinner, - vi synskadade ska bara nöja oss med det lilla...
Ja, av allt att dömma tycker SRF att det är enklare att godta halvbra lösningar, att rövslicka istället för att sparka bakut och säga: "NEJ! Det här är inte ok!"
i så fall tror jag SRF kan vinka adjö till allt vad framgång och genomslagskraft heter.
En organisation som går ut och hyllar ett länstrafikbolag, som gör det svårare för oss att få en säker och trygg ledsagning, bara för att förbeställningstiden nu bara är två timmar! En sen då? Om ledsagningen inte kommer, vad har vi då vunnit på det???
Jo, det är bättre att tacka och hoppas på att det i framtiden löser sig ändå, än att direkt sätta ner foten och peka på helheten, att hela paketet måste fungera, inte bara en liten del av det.
Nu har EU sett till att vi har fått ett nationellt ledsagningssytem, något som SRF och US jobbat häcken av sig för i långa tider. Nu, när vi äntligen har nått en väldigt bra bit på väg, genom att Riksfärdtjänsten AB och Jernhusen har tagit över ledsagningen på 122 stationer i Sverige, ja då trilskas Skånetrafiken och Öresundstrafiken och säger: "vi vill inte vara med, vi har bättre villkor".
Förutom förbestälningstiden på två timmar, har de inga fördelar som inte Riksfärdtjänsten AB har, jo, att de också ledsagar mellan tåg och bussar, vilket Riksfärdtjänsten inte gör, ännu, men det kan ju faktiskt bli verklighet, om man påverkar rätt och inte uppmuntrar dem som vill försvåra för oss.
Skånetrafikens ledsagning har i många år fungerat uruselt, detta vet SRf:are i Skåne mycket väl, men man har nu börjat kasta över skulden på oss enskilda medlemmar och säger att det alltid är samma personer som det går åt helvete för hela tiden, istället för att erkänna att man själv kanske har fel och inte kan erkänna att jag och andra sompåpekat bristerna, kanske faktiskt har rätt.
Till och med folk som själva råkat ut för hur dåligt det är i praktiken, tycker att det var rätt att tacka Skånetrafiken för deras förbeställningstid och utomordentliga service. Det visar på att grupp trycket är lika stort inom SRF som någon annanstans i samhället. Tycker du si, så måste jag också göra det, annars blir jag utsatt för pajkastningar och personangrepp i debatterna... Sorgligt! är bara förnamnet...
Nej, snart vet man inte var man ska vara medlem någonstans för att kunna jobba med de frågor som intresserar mig, för vi gör bara oss själva till åtlöje hos myndigheter och andra, när dessutom de olika organisationerna, kommer med dubbla budskap istället för att samarbeta.
Den ena organisationen säger: "det här och det här fungerar inte, vi kräver de här och de här åtgärderna!" Sedan kommer en annan organisation, SRF, och säger: "Tack ska ni ha, det här fungerar jättebra!"
Vad ska folk tro???
Nej, nu ska jag ta tag i packandet igen så jag slipper irritera mig på dessa lekstugeorganisationer...
Ja, av allt att dömma tycker SRF att det är enklare att godta halvbra lösningar, att rövslicka istället för att sparka bakut och säga: "NEJ! Det här är inte ok!"
i så fall tror jag SRF kan vinka adjö till allt vad framgång och genomslagskraft heter.
En organisation som går ut och hyllar ett länstrafikbolag, som gör det svårare för oss att få en säker och trygg ledsagning, bara för att förbeställningstiden nu bara är två timmar! En sen då? Om ledsagningen inte kommer, vad har vi då vunnit på det???
Jo, det är bättre att tacka och hoppas på att det i framtiden löser sig ändå, än att direkt sätta ner foten och peka på helheten, att hela paketet måste fungera, inte bara en liten del av det.
Nu har EU sett till att vi har fått ett nationellt ledsagningssytem, något som SRF och US jobbat häcken av sig för i långa tider. Nu, när vi äntligen har nått en väldigt bra bit på väg, genom att Riksfärdtjänsten AB och Jernhusen har tagit över ledsagningen på 122 stationer i Sverige, ja då trilskas Skånetrafiken och Öresundstrafiken och säger: "vi vill inte vara med, vi har bättre villkor".
Förutom förbestälningstiden på två timmar, har de inga fördelar som inte Riksfärdtjänsten AB har, jo, att de också ledsagar mellan tåg och bussar, vilket Riksfärdtjänsten inte gör, ännu, men det kan ju faktiskt bli verklighet, om man påverkar rätt och inte uppmuntrar dem som vill försvåra för oss.
Skånetrafikens ledsagning har i många år fungerat uruselt, detta vet SRf:are i Skåne mycket väl, men man har nu börjat kasta över skulden på oss enskilda medlemmar och säger att det alltid är samma personer som det går åt helvete för hela tiden, istället för att erkänna att man själv kanske har fel och inte kan erkänna att jag och andra sompåpekat bristerna, kanske faktiskt har rätt.
Till och med folk som själva råkat ut för hur dåligt det är i praktiken, tycker att det var rätt att tacka Skånetrafiken för deras förbeställningstid och utomordentliga service. Det visar på att grupp trycket är lika stort inom SRF som någon annanstans i samhället. Tycker du si, så måste jag också göra det, annars blir jag utsatt för pajkastningar och personangrepp i debatterna... Sorgligt! är bara förnamnet...
Nej, snart vet man inte var man ska vara medlem någonstans för att kunna jobba med de frågor som intresserar mig, för vi gör bara oss själva till åtlöje hos myndigheter och andra, när dessutom de olika organisationerna, kommer med dubbla budskap istället för att samarbeta.
Den ena organisationen säger: "det här och det här fungerar inte, vi kräver de här och de här åtgärderna!" Sedan kommer en annan organisation, SRF, och säger: "Tack ska ni ha, det här fungerar jättebra!"
Vad ska folk tro???
Nej, nu ska jag ta tag i packandet igen så jag slipper irritera mig på dessa lekstugeorganisationer...
Kommentarer
Trackback